Wednesday, June 11, 2008

SHIFRA ALARMANTE TË KEQPËRDORIMIT TË FËMIJËVE


SHIFRA ALARMANTE TË KEQPËRDORIMIT TË FËMIJËVE

TË MITURIT I KA KAPLUAR BRENGA SE SI TË SIGUROJNE KAFSHATËN E BUKËS

Gati 18 000 fëmijë në Maqedoni nuk janë të involvuar në sistemin arsimor ndërkohë më pak se 1000 fëmijë janë në rrugë, duke jetuar pa strehë mbi kokë dhe pa prindër.

Fëmijët gjithnji e më tepër janë pjesë e keqpërdorimit si pasoj e punës. Tashmë për ta rini është shëndruar në jetë të vrazhdë të cilën e dirigjojnë prindërit e tyre.

Një ndër rastet më ekstreme që dëgjuam ishtë pikërisht një prind nga Tetova i cili e tregtoi vajzen e tij nëntë vjeçe. Si pasoj e gjendja së vështirë materjale e dërgoi vajzën e tij të punoj në një kafene si ndihmëse e mysafirëve e cili detyrohej që për çdo natë të pij madje edhe alkohol.

Shumë shpesh shohim fëmijë që punojnë punë të ndryshmë madje edhe të rënda të cilat janë të ndaluara me Konventën për të drejtat e fëmijëve.

Shohim fëmijë që punojnë si ndihmës-puntor pra ata marrin pjesë drejtpërdrejt në ndërtimin e ndonjë objekti.

Sa e sa fëmijë shesin në rrugë me qëllim që të sigurojnë kafshatën e gojës familjarëve.

Nëntë vjeçari S.M cdo ditë shet akullore në një nga lagjet e qytetit.

“Në mëngjes shkoj në shkollë, dhe pasi të kthehem e zëvndësoj nënën, ajo shkon në shtëpi ndërsa unë shes, sepse ajo duhet të përkujdeset për dy vëllezërit më të vegjel. Nuk e kam punën shumë të rëndë por nuk kam kohë të mjaftueshmë për të mësuar dhe shpesh shkoj pa i bërë detyrat ndërsa mësuesja më qorton”, shprehet ai.

Më prekëse është se nga do që të kthehesh vërën fëmijë të cilët shesin në rrugë. Në Shkup ka më shumë se njëmijë fëmijë që shesin në lagje të ndryshme. “Vendi i punës”, është Ura e Gurit, Bit Pazari, Qendra Mavrovesja etj. Lagje këto të banuara me shqiptar dhe fatkeqësisht shumica e fëmijëve te mitur që shesin janë shqipfolës.

Voglushi 8 vjecari B.K. tërrë ditën shet çokollata dhe bombona. E pyetëm se pse nuk shkon në shkollë ai u përgjegj.

“Shollën e dua, por nuk mundem të shkoj. Jemi 6 fëmijë dhe duhet të punojmë, babain si pasoj e punës gati dy vite është invalid dhe na takon tash ne fëmijëve të punojmë”, bëri me dije voglushjarëve kafshatën e bukës, ndërkohë sytë të bënin të kuptosh se ai nuk trembej nga puna.

Ai sëbashku më vëllëzërit dhe motrën tërë ditën shesin dhe janë të kënaqur nga ajo që fitojnë.

“Shpesh herë qytetarët nuk janë të interesuar të blejnë, ne u vërsulemi pas, jo që e bëjmë prej qejfi por jemi të detyruar sepse nuk mund të kthehemi në shtëpi pa para. Ndërsa qytetarët shpesh nga këmbëgulja jonë, na japin para dhe nuk e marin çokollatën”, njohton motra 12 vjeçe e B.K nga Shkupi.

Organizatat joqeveritare reagojnë pasi edhe pse Maqedonia e ka nënshkruajt Konventën kundër keqpërdorimit në punë të fëmijëve, përsëri gjendja është mjaftë alarmante. Gati 18 000 fëmijë në Maqedoni nuk janë të involvuar në sistemin arsimor ndërkohë më pak se 1000 fëmijë janë në rrugë, duke jetuar pa strehë mbi kokë dhe pa prindër.

No comments: